Owsianka to nie bez powodu jeden z najczęstszych wyborów śniadaniowych. Jest smaczna i prosta w przygotowaniu, a przy tym bardzo korzystna dla zdrowia. Warto spożywać ją regularnie z uwagi na dużą zawartość błonnika czy witamin z grupy B. Niestety w codzienne jedzenie tej samej potrawy łatwo może wkraść się niechciana rutyna. Da się jej jednak zapobiegać. Przedstawiamy trzy najlepsze sposoby na poranną owsiankę, które skutecznie przegnają śniadaniową nudę precz!

Na zimno

Każdy amator owsianki zna jej odsłonę “na ciepło”, gdy płatki zalewamy ciepłym mlekiem lub gotujemy na wolnym ogniu. Alternatywą dla gorącej owsianki pozwalającą oszczędzić czas, a jednocześnie szybko przyrządzić pyszne, zdrowe śniadanie, jest Owsianka (i wiele innych produktów dostępnych online) na zimno. Przygotowuje się ją tak samo, jak chętnie spożywane na śniadanie płatki czekoladowe lub miodowe, z tym że taka chłodna owsianka stanowi ich znacznie zdrowszą alternatywę (chociażby z uwagi na brak dodanego cukru). By przygotować pyszną owsiankę na zimno, wystarczy wsypać pożądaną ilość płatków owsianych do miseczki i zalać mlekiem z lodówki. Warto dać potrawie chwilę, by płatki odpowiednio zmiękły – w ten sposób śniadanie może przygotowywać się samo, podczas gdy my szykujemy się na kolejny dzień.

Z piekarnika

Kolejnym wariantem owsianki jest jej odsłona w wersji pieczonej. Jest smaczna i delikatna, a z powodu miękkiej struktury przypomina puszyste ciasteczko. By przygotować owsiankę pieczoną, należy zblendować odpowiednią ilość płatków do uzyskania konsystencji mąki, a następnie połączyć je z ok. 100 ml mleka lub ok. 120 g jogurtu naturalnego bądź maślanki. Do mikstury należy wsypać ok. ćwierć łyżeczki proszku do pieczenia. Dobrze wymieszaną całość wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza i pieczemy przez 20 minut. Uwaga! Po wyjęciu owsianka jest bardzo gorąca – wyjmując ją, zachowajmy ostrożność!

Owsianka nocna

Nie bez powodu owsianka nocna ma wielu fanów – to zdrowe i łatwe w przygotowaniu śniadanie, które robi się praktycznie samo. By o poranku cieszyć się porcją pożywnej owsianki, wystarczy poprzedniego wieczora zalać odpowiednią ilość płatków mlekiem, jogurtem lub maślanką, a następnie odstawić do lodówki. Rano płatki będą idealnie wilgotne, a śniadanie gotowe do błyskawicznego spożycia. W tym przypadku ulubione dodatki (orzechy, czekoladę, owoce) warto dodać dopiero z rana – dzięki temu zachowają pożądaną konsystencję.

owsianka Tags: